June 9, 2011

Bedtime story.... Turn aku plak citer... hehehehe

Entry kli nie saja ja nk update sal bedtime story... hehehe.. memang kadang2 aku akn buat request untk bedtime story... kt spa?? spa2 ja... so mlm ni aku dh jnji untk menceritakan bedtime story... org yg nk dgr 2 plak kejap2 ingtkn aku kejap2 ingtkan aku... kte nye tkut aku lupa..hahaha.. insyllah xkn lupa... Jdi aku pn cerita kn tentang knapa anjing & kucing slalu bergadoh + napa kucing dh berak die kambus taik die + napa kucing suka kejar tikus n benci sngt kt tikus... jadi inilah yg aku cerita kn untk bedtime story aku..... 




cerita knapa anjing slalu bergadoh ngn kucing... n knapa kucing slalu sngt kejar tikus..
hehehehe
ok.. cmnie citer die..
Pada masa dlu...
ade 2 kerajaan yg besar...
satu ni adalah negara kucing...
satu lgi negara anjing....
memang dlm dunia dlu..
kucing ngn anjing memang slalu berperang ngn antara 2 kerajaan nie..
di sbbkan peperangan slalu berlaku...
tikus yg rakyat nya hidup merempat di anggap sbgai kaum yg kuat mencuri...
pada 1 hari nie...
kucing n anjing dh xlarat nk berperang..
sbb rmai rakyat dorng terbunuh n negara mereka jdi huru hara..
so kucing pn hantar wakil untk jmpa ketua negara anjing...
untk menghentikan peperangan...
jdi dorng pn buat la 1 perjanjian di atas kertas di mana...
dlm kertas 2 tertulis...
mereka akn berbaik sekiranya kertas perjanjian nie masih lgi ada n elok di jga...
klu kucing hilangkan kertas perjanjian nie..
maka dorng akn bergadoh smpai bila2..
n kertas perjanjian 2 akn di update selalu smada kucing menjaga dgn elok ke x..
jdi dh siap dorng tanda tangan ats kertas penjanjian 2..
wakil kucing pn balik la ke negera dia..
kertas perjanjian 2 dorang simpan dlm gudang yg luas sngt...
dlm gudang 2 ada gandum...
jdi tikus yg merempat nie merayau2 kt gudang 2 untk curi gandum...
bila dh curi gandum... x sedar dlm satu guni 2 ade kertas perjanjian antra kucing n anjing...
so dorng pn agih2 kn gandu, 2..
maka.. anak2 tikus yg xthu ape2 nie pn..
mkn skali ngn kertas2..
satu ari dtng la wakil negara anjing untk periksa kertas perjanjian 2..
bila kucing cri xde...
jdi mengigil la kucing nie sbb kertas 2 dh hilang n yg ade tapak kaki tikus dlm gudng 2..
jdi anjing pn marah...
so anjing bersumpah pada kucing... klu die jmpe kucing... die akan belasah kucing dgn2 taik2 kucing pn die akn belasah...
so dorng mengistihar kan pergadohan smpai bila2...
n kucing plak akn tutup taik die ngn tanah lpas buang ....

pas2 kucing plak berdendam ngn tikus... sbb tikus dh curi kertas perjanjian die ngn anjing... n menyebabkan anjing menjadi musuh kucing blik..
jadi sbb 2 la kucing benci sngt ngn tikus

n law jmpe tikus msti dorng kejar n bunuh,,
so sbb 2 la..
hehehe...
-The End-

( aku copy paste je dri ape yg aku dh citer kn bedtime story)... xlrat la aku nk taip blik... hehehehe...


So bleh la tdr ngn nyenyak lpas dpt dgr bedtime story kn... hehehehe... NIT8 all..... Sweet Dream... hehehehe

No comments:

Post a Comment