November 16, 2009

Petua Untk Mata.....

Salam smue... mlm nie entry aku sal mata....

Sbb tdi bru ngah ym ngn senior aku... citer plak sal rabun n cermin mta... sbb aku nie rabun tpi xska aku pkai cermin mata... leceh.. nk berlari sush or kire nk wt apa2 yg lasak sush la... tpi org ckp law kita rabun, then pkai cermin mata lgi rabun... benarkah itu??? (senior aku pn ckp)... Tpi slalu org ckp law kita nk bgi mata kita fresh.. byk2 kn tgk tumbuhan yg hijau segar2.. pemandangn sawah padi ke (make sure yg blom masak sbb law dh ada padi t smua nmpk kuning je) hahahha..

Tpi law mngikut petua yg di berikan oleh senior aku tdi nie (dlm ym)... dia ckp.. wk2 bgun tdr nk g gosok gigi... jgn gosok gigi lgi... ambik ibu jari letak dkt ats lelangit mulut then sapu kt mata (kelopak mta) smbil 2 selawat... n dia pesan amal la slalu pgi2... sbb itu la penawar nya... insyllah bleh kurangkn rabun.... Tpi penah x korang pkir??.. dh ckp law pkai cermin mata lgi rabun, nape yg g cipta cermin mata??... jdi jom la pkir sme2... ish2...




apa macam bro??... jelas x penglihatan 2??.. hahahaha

thnx pada senior ku yg telah mmbri kn (skema ayt).... petua sal mata... tgk la t aku dpt petua2 kt anggota lain aku update kn... hahahaha.... entry nie bkn bersifat sciencetific or specific.... just untk coretan semata2.....

No comments:

Post a Comment