November 15, 2009

1st entry in my new Blog (kenangan 2008-2009)

Assalamualaikum.....

First, untk entry yg first...
blog yg dlu dh d hapuskn (tnggal cm2 je)...
aku wt blog bru sbb ntah....
hehehhe.... tpi sonok ngn blog bru nie...
xhu la nape.. (sengal)....

so untk first entry ni aku nk citer la sal kenangan dlu, first2
aku lpas skolah...

1). Wak2 kt PUO (Politeknik Ungku Omar) Ipoh Perak... 17/7/2008.... Aku kt poli budk2 pnggil aku Joker... tpi nma nie dh lekat dri skolah lgi... wk2 aku form 2 lgi....


Nie la lambang PUO... my 1st place after skool.... Ukur Tanah smua org taw kot.... ukur tanah byk pecahan dia... ada Ukur kejuruteraan, Ukur Kadaster, Ukur Laut, astronomi (tgk ank bulan 2 keja org surveyour gak la...) n mcm2 la....

kt Puo aku ambik SUT (sijil ukur tanah)

Ni wk2 aku ngah wt leveling..... tpi kejap je sbb nk ujn...
wk2 nie memang best la sbb bljr sempoi... relax... 3 jam tpi jdi bpa minit ja sbb nk pasang
alat2 tu kna la undr 5mint.... record aku pasang 2mint 12scnd.... da best la 2... hehehehe...


Ni la bdk2 team aku... nie masa ngah wat ukur kadaster.... siap bergmbr ngn teodolite g... (yg kaler oren 2 bkn pemadam api erk... tpi casing teodolite... bnda cm teropong 2).....


ni gmbr aku ngah wt Plane Surveyour ( Ukur Meja).. plik??... nape nk ukur meja???.. hahahah... Ukur meja nie....
sush la nk terang.... hahahahha....
pnjng langkah2 n dh lari dri tjuk entry aku....



Ni aku kt umh sewa... 1st sem msuk PUO trus kna dok umh sewa.... tpi housemate aku smua best... roomate aku pn best2 belaka..... Aku dok JJ hostel & catering... bkn umh teres mahupn banglo... tpi umh kedai... hehehe... senang nk mncari mknan.... bawah 2 kdai runcit je...


2).... Lpas 1 sem aku blajar kt PUO.... aku dpt tawaran dri SPA... aku dpt masuk KSKB (Kolej Sains Kesihatan Bersekutu) kt sg, Buloh 01/01/2009.... Kt sni lain plak nma aku... first2 aku dpt pnggil Flava ( Nma kumpulan Gengstar kt TV3)..... nma 2 senior slalu pnggil.... bdk2 klass slalu pnggil aku Bear (binatang yg bleh berhibernasi)..... Knapa??... jom ikut aku nye pngalaman kt bawah nie....
lpas stdy kt PUO... kt sni la aku sambung bljar.... kire nye second kolej n second course....
aku kt sni ambik course OT (Occupational Therapist) atau JPCK (Jurupulih Cara Kerja)..
ok la... aku kasi skit intro sal course aku nie.....
Ot nie mengisah kn.... xde la.. bljar sal mcm mne nk pulihkan 1 pekerjaan or aktiviti harian sesorng yg tidak dpt dilakukan selpas sesorng itu mngalami kecederaan or penyakit... ex. cam.. seorng mekanik telah di hempap dengan sebiji sportring keta kt tgn dia.... so.. mybe tgn die xhancur... tpi ada skit ketidakfungsian yg tidak serius... jdi terapist akn mnjalankn terapi keats PT (pesakit) untk memboleh kn pt itu boleh membuat aktiviti harian nya sbgai mekanik semula...... cm 2 la kire2 nya ye... hehehehhe.....


Nie la OT KOHOT 25.... (paling otai walaupn bru junior...)... hahahahaha
nie la permulaan hidup pada taun 2009 aku slpas meninggalkn PUO...

Org slalu slah anggap antara OT ngn Fisio.... (OT n Fisio xsma k??... masing2 ada identiti masing2...)....

Nie gmbr wk2 kiteorng trun ramai2 lpak kt hall kolej..... hahhaha.. thank kpada senior aku Singh yg snap pic untk bacth 25....



Nie la muka aku lpas aku di masuk kn ke KSKB... hahahaha.... yg seblah ada luv kt pipi 2 abg aku masa orentasi... dia course PKA (pngawai kesihatan awam).... 2 bkn luv bite erk.... hahahaha

Bak kta lect aku PN. Lily.... ini lah kitab kamu ye... n apa2 kna la rujuk dlm nie.... bku yg first aku tgk lam mimik muka kehairanan sbb aku xpnah bca bku setebal nie... 2 bijik plak 2... vol 1 & 2..... kamus pn aku bca2 kejap ja.... hahahahaha....


Nie bkn keta idaman aku... hahahaha... nie la keta untk traning pesakit... xleh gerak pn... tpi tetap ada pedal minyak n break... gmbr nie aku ambik msa ngah ada mentor mentee kt lam bilik penilaian pemaduan.... aku xbljr g sal bnda nie... hehehehe....



sbb nie la aku d panggil flava.... aku msuk nasyid... huhuhu... sbb yg jdi juri mlm 2... kumpulan Flava n raihan.... jdi senior tgk aku dorg trus ckp muka aku cm hamdan law x silap yg msuk ank wayang bru2 nie... sbb 2 aku d pnggil flava.... aku msa nie wakil course lawan kt kolej..... cri ar aku... nie kwn aku yg snap pic nie... dia dok jauh dak... so.. xbpe clear sngt... so ada gmbr aku sorg je lpas abih nasyid.... hahahahhaaku di panggil Bear sbb ada la sehari 2 aku letih sngt2... so aku blik dri klass... aku telah tertdr... dri petang smpai la esok pgi tnpa aku sedar2... sedar2 dh pgi.... memang terkejut gila.. dorng ber3 nie... cll aku ajk lpak cafe mlm 2... xdpt n blik aku berkunci.... (roomte aku ilang g stdy kt blik membr dia... roomate aku course (IK @ PPKP = Inspektor Kesihatan @ Penolong Pegawai Kesihatan Persekitaran)..... jdi pgi 2 aku g klass... aku gtow kt dorg 3 nie n start dri ari 2 la dorg ckp aku telah bgun dri berhibernasi dn memanggil aku Bear.... kureng btoi....


3)...... So skang nie..... aku bljr kt mna??.... Itu blom d tentukn lagi... sbb apa??.. adala reason nye.... n t la aku update lgi kt mna aku bljr skang k??... dh pnjg berjela sngt nie..... hahahaha..... k la... dh maghrib nie....

Thnx sbb bca intro entry aku lam blog terbaru aku nie.... yg lama dh dibuang sbb keruh... kita ambil yg jernih plak... hahahahah..... pnjang gila dh nie..... thnx sbb buang masa menjelajah lam kenangan aku nie.....

No comments:

Post a Comment