December 25, 2011

Pemergian Mu Sangat Terasa Part 3

Pada Tanggal 15 Dis 2011..... Tok wan di kebumi kan di Tanah Perkuburan Masjid Hijau di Parit Buntar.... Alhamdulillah... sepanjang urusan jenazah... aku dpt melakukan semua skali tanpa tertinggal pn... Syukur pada Tuhan walaupun dh 2 hari aku tidak tdr dgn ckup... ( menemani jenazah sampai pukul 5 pgi ) itu belun ckup pengorbanan yg aku buat pada tok wan... tpi hati aku lega dan melepaskan pemergian tok wan dgn ikhlas dn redha sbb aku ada di sisi tok wan sewaktu pemergian beliau.... Semasa tok wan sakit... aku pernah berdoa jika tok wan akn pergi.. biar la tok wan pergi masa aku ada dgn tok wan.... rupanya doa aku termakbul... (aku x mendoakan tok wan meninggal.. tpi aku tkut xdpt menguruskan jenazah masa aku xdak)......

Entry nie aku buat bukan untk menceritakan yg aku bangga apa yg dh aku buat.... tpi cuma nk berkongsi pengalaman aku bersama tok wan aku semasa pemergian beliau pada saudara2 ku yg berada di luar negara... aku yg berada di sisi beliau trasa dgn pemergian beliau... ini kn pulan abg, kakak ina dan asyraf yg berada di luar negara... tidak dpt pulang ke tanah air menjengguk tok wan...

Harap... Ada nya entry nie.. kak ina, abg n asyraf thu perjalan pemergian tok wan....  maaf sbb lambt update dlm blog sbb masa x mengizinkan untk menulis entry yg panjang berjela.. insyllah... Adik tnggu kalian smua balik dan ceritakan lebih detail....

Kepada yg membca dari mula sampai habis.... Trima Kasih kerna sudi membaca dan  Sedekahkn lah Al- Fathihah pada arwah....


Abang... nie aku dpt snap pic tok wan masa xsedarkan diri.... sry dpt snap 1 ja sbb xsanggup snap byk2... nie gmbr yg ang mintk masa tok wan dok hospital....


No comments:

Post a Comment