February 5, 2012

Ceritera Cinta (Kwn Baik to Kwn Istimewa) Part 1

Firstly masa orentasi Jan 2009.... Aku masuk dlm LDK... Dia lah orang yg sama kos dgn aku.... So di sebbkan dia satu kos ngn aku... msti la aku kna kenal dia... n dgn cekap nye.. aku menjeling ke arah matrik kad sementara dia... dlm ati "Oh...itu nma dia"... ok.. masa 2 just aku tgk dia... kurang nk berckp ngn laki2 dlm kumpulan LDK kmi... tpi di sebbkn aku nie dlm kelompok yg happening n suka mengacaw org... dpt la aku bercakap skit2 ngn dia.. nk d jdi kan cerita... hari untk masuk ke klass... hari first untk mencari jawatankuasa dlm klass... nama aku telah di select untk dji calon ketua klass... sbb dlm klass ada sorng nama yg sma dgn aku... jdi kami di pisah kn dgn memanggil nma bapa masa 2... so penyelaras pn tnya.. "Shafiee Desa or Shafei Rahman"... dlm klass punya la rmai sbut.. "DESA"... hahahaha... tpi nasib aku baik.. just di lantik menjadi ketua untk pecahan group... 

Masa aku dh di lantik ketua group (B)... penyelaras memberi peluang untk kami (ketua2) untk select sndri penolong yg di kalangan perempuan... masa 2 dlm kepala hotak aku... hahaha. sapa lgi yg aku knal budk pompuan klu bkn dia... dgn pantas dn laju jari aku menuding ke arah Dia... Yup... She will be my PA (Personal Assistant)... sejak dri 2 aku memang rapat ngn dia... aku jdi rapat bila aku di terminate dri kolej... mcm2 masalah aku mengadu pada dia.. selama 6 bulan aku berada di rumah... tpi aku xpnah terputus contact dgn dia... then kami pn menjadi kwn paling akrab... walaupun aku tiada lgi di kolej... setiap masa jgk aku menghantar sms pada dia untk mengetahui keadaan di dlm klass....

selpas 6 bulan membuat rayuan... aku rasa dia org pling gembira sbb dia org yg first aku bgtow yg aku akn kembali ke kolej untk masuk kembali bljr... masa 2 aku ingt lgi dia ckp kt aku... "Menipu la... btol ke nie??".. n dlm enset 2 masa aku cll... bleh dgr la die menjerit bgtow kwn2 yg lain yg aku akn kembali.... juga masa aku ke kolej smula... first org yg aku cri adalah dia... walaupun 6 bulan... tpi aku xthu knapa aku rindu sngt pada dia... mybe dia adalah kwn baik aku yg aku mula2 knal masa jejak kaki ke Sg. Buloh.... n kami menjadi bertambah akrab.... dia byk menolong dlm memberi smngt sewaktu aku jatuh... sewaktu aku sedih... xpnah dia putus asa dn melayan perangai aku yg senang mengaku kalah... -She is my best friend ever -

No comments:

Post a Comment