July 12, 2011

Berakhir Nya Tugasan

Entry kli nie aku pn xtaw nk update apa.... tpi yg aku taw skang.... Tugas aku akan berakhir x lama lgi.... Mula la nk merepek lam blog nie... hahahahha... bukan apa... yela.. kdng2 apa yg kita harapkan x smesti nya 100% akn terjadi... itu la realiti kehidupan.... kebanyakan yg aku nk tulis nie mybe byk yg tersirat dri yg tersurat.... 
sbb apa... penah korang terpikir ke apa motif kita nie ada dlm dunia nie law kita x di berikan tugasan??? setiap org di ciptakan akan ada matlamat sendri yg di pertanggungjawabkan dri Pencipta..... sbb 2 setiap org berlainan watak... perangai... bakat.... sbb dunia nie ibarat mcm satu pementasan teater yg terunggul.... Skrip dh ada... pelakon just main kn watak yg dh di tetapkan... samada jadi penghibur, watak jahat, watak selalu di tindas, watak org baik..... cuma setiap situasi yg berlaku... kita sndri yg akan jadi watak utama... itu lah apa yg aku nmpk dlm kehidupan skang nie.... cuma kadang2 yg mna pndai menghidupkan watak dia yg akan berjaya... insyllah... sbb segala yg terkurang akn di lengkapi dgn perlakuan secara spontan.... mcm mna nk cri spontan 2... itu yg rmai masih lgi xnmpk.... n slalu nya dunia ni ibarat mcm dh xkn berakhir walaupn kita sndri thu yg teater terulung ini akn tamat bila2 masa saja.... 

Tugasan yg aku maksud kan nie tugasan yg aku rsa memang dh tertulis hidup aku nie sbgai penghibur setiap org yg ada di sekeliling aku.... yg mana... klu bleh aku akn buat org 2 lupa kn masalah dia.... mungkin dlm dunia aku sndri org tgk... tergelak, ketawa 2 dh memang mkanan aku setiap hari... tpi bila mkin lama... aku nk hadam smua 2 pn dh xbleh... tugasan aku akn tamat mcm 2 ja.... bukan balasan yg aku nk... tpi rasanya aku x puas lgi untk kuar dri tugasan nie... sbb rasa nya rmai lgi yg aku x ajak masuk dlm dunia aku.... bkn nk kata aku ada delusion ka apa... tpi... sesuatu penyakit pn akn sembuh klu slalu happy.... n klu happy sngt pn akn jdi penyakit.... that why la aku rasa aku blom lgi bersedia untk pencen dri menghiburkan org..... n berapa ramai yg btul2 jdi penghibur???..... 

Korang xterpikir ke yg klu korang xde... family korang jlani hidup mcm biasa or akn rsa kekurangan??? sbb apa tugas korang dlm family korang?? samada wt membebankan or korang memang di perlukan dlm family... itu baru family.... tugas korang sbgai rakan??? korang rsa klu korang xde kwn2 korang akn ade penganti?? 100% sama mcm diri korang??? setiap org memang di lahirkan berlainan... walaupn ada persamaan... itulah yg kdng2 kwn mkn kwn.. sbb korang xpenah ambik tahu... kenapa korang di temukan dgn org lain untk menjadi rakan org 2... penah pikir?? x kn???..... 2 baru kawan.... yg klu dok bersayang2... korang pikir x napa korang di temukan n then di lahirkan 1 perasaan yg korang rasa semcm je... jmpa pn hati dup dap dup dap.... nk bercakp pn tergagap2... tpi bila dh dpt... korang tetiba rsa boring plak ari2 asyik jmpe... mna pgi "dup dap dup dap" 2?? mna pgi gagap2 2?? sbb apa?? xpnah terpikir knapa di temukan dgn pasangan korang.... apa tugas kita bila di temukan dgn seseorang.... sbb kita slalu merasakan yg pgi nya seseorang 2.... akn ada penganti walaupun xsma mcm yg kita ada dlu.... sama ada penganti yg lebih baik... ataw pn sebalik nya... rugi klu dpt pengnti yg sebalik nya..... insyllah aku sambung balik pembebelan aku nie lain kli sbb dh lewat sngt nie.. 


Pikir2 kn la apa tugasan korang plak hidup dlm dunia nie.... 

No comments:

Post a Comment