May 29, 2011

Kemodenan Arus Tradisional........


Dalam Kemodenan nie masih rmai lgi yg percaya pada kepercayaan nenek moyang zaman dahulu.... Pemikiran org skarang memang mengecewa kn.... klu lah pemikiran yg bleh membangunkn dunia... cmna nk hentikan peperangan... nk membantu yg memerlukan... aku rasa bleh la aku join skali... tpi ini.... just aku suke ckp... ye... ye... n ye....

Apabila lepak kdai mamak.... mula la bercerita ini itu... n paling rancak berbual pasal cincin batu... (bukan cincin pompuan... tpi laki2... ) memang aku pn ada memakai cincin jgk.... pemberian guru silat aku... <-- merangkap ayah sedara..... tpi xdak la taksub sngt..... smpai nk sapu minyk atar... ape smue... make simple la senang... jaga memang jga... tpi xperlu la kot nk taksub bagai....

Pengemar koleksi cincin memang la rmai yg suka... tpi bgi aku... just sonok tgk batu ja.... xdak la smpai taksub nk g wt 2 wt nie.....

Then 1 lgi pasal tangkal... aku xthu cmna nk tegur untk bnda2 cmnie.... apa x ckup lgi ka Al-quran yg di turun kn??? Hadis nabi yg ada??? pada tangkal ada apa sngt??? yg izin kn smua bnda berlaku kn Tuhan... Kun Fa Ya Kun...... Tpi rmai lgi yg x yakin pada 2.... ambik tangkal.... apa la sush2 nk pgi wt bnda2 yg xdak faedah 2??? ckup la berbekal kn Ayat kursi... insyllah di lindungi... xyah nk ada tangkal penggerun ke... penyeri ke.... xperlu la smua 2... lgi menyesatkan ada la....

Xpaham aku.... bnda yg xelok nk je ambik..... bnda yg dh sedia ada n berfaedah.... sush sngt nk ambik.... itu la yg di katakan... Kemodenan sebenarnya arus Tradisional... lgi moden... lgi la kepercayaan nenek moyang kita lgi kuat... skang duit akn dpt segala2... xkesah jln yg di ambil mudah ataw kotor... jnji dpt.... renung2 lah.....

No comments:

Post a Comment