December 24, 2009

Perlu ke Bergaduh??...

Salam muhibah 1 malaysia 1 bangsa..... ( cm kt RTM plak ).... hehehhee.. mlm nie aku nk tulis entry aku tentang.... tentang apa erk??... ntah la aku pn x pham ngn manusia nie... sepatutnya manusia adalah khalifah... tpi patut ke manusia mngikut perangai haiwan??... haiwan bersifat bergaduh.... jdi kn slalu ckgu2 ckp... jgn sma kn dri anda dgn haiwan.... tpi aku tgk skang nie rmai sngt la dh sma kn dri mereka dgn haiwan.... memang dlm al-quran ada sebut sal perlakuan haiwan di tiru untk menanam org meninggal.... tpi... yg baik 2 ambik la... jgn la ambik sifat bergaduh... nk ambik jgk pn... cuba ambik sifat pertahankn dri dri haiwan... x slah... 2 bru btol...

so nk stry la skit al kisah smasa aku kuar... ada 1 insiden ( bkn xcident )...


Bru2 nie aku g kdai la... smbil layan feeling, sja ja usha org nie usha org 2.... lumrah la kn law ada mata ( law x baik buta ja ).... dok x dudk.. ada mamat ( mamat... bukn mamak ) nie tegur aku sal usha dia... prangai apa 2???... law org x leh nk melihat anda.. baik duk umh... dok snyap2... jgn kuar... karang mlm2 org dh tdr kuar.... ade ke patut??... pas2 siap tnya aku... "sal tgk aku??... nk gaduh ke??..." kata si mamat 2 pada aku... aku pun x pham... skit2 gaduh... skit2 gaduh... cm xde bnde lain nk ajk...




perlu ke jdi cmnie???... ini pn ank kucing bergaduh... nmpk sngt gaduh pn cm budk2.. btol??.. so takat org pndng 2... biasa la... org ada mata... pada bangsa2 aku sndri... henti kn la... xsmpai ke mna pn... sekuat2 korg insyllah ada lgi org yg kuat... n sekuat2 manusia.. xkn smpai tahap sekuat Penciptanya....

Aku ada skit la nk kongsi, nk kta petua.. emm.. mybe kot.. aku bca lam bku.. klu ada seseorg yg buat kita rasa takut.. cepat2 ucap... a`uzubillahiminash syaiton nir rojim... byk kli... insyllah... org 2 akn cpat cool down... tpi jgn kita cri pasal sudh... dri kome cri pasal... baik cri calon ke, cri mkn ke, cri la ape2 pn... kn internet ada... korng cri la ape pn korng nk cri... tpi jgn cri kunci yg ilang sudh kt internt...

so nasihat aku... sblum wt keputusan... make sure la.. pkir baik buruk... masing2 ada hak sndri... n law nk tgk org pn.. jgn smpai org rasa x selesa... itu je pesan aku... so.. thank sbb bca entry aku yg leh wt kn korg lenguh mulut bca... tpi lenguh lgi yg kne ngeja... hahahahaha... guraw je.. jgn trase erk... salam berdamai....

No comments:

Post a Comment